pondelok 12. apríla 2010

Vďaka Centru sa dá liečba zvládnuť ľahšie

Onkologické ochorenie je krutým zásahom do života človeka. „Nabúra“ jeho plány, ovplyvní rodinu a najbližších. Čo bolo predtým dôležité, sa odrazu stáva nepodstatným. Nebolo tomu ináč ani v mojom prípade.

Je veľký rozdiel poznať chorobu len z počutia a zažiť ju na vlastnej koži. Zmieriť sa s osudom, naučiť sa s chorobou žiť, nestratiť nádej a zmysel života nie je pre onkologického pacienta jednoduché. Ak si však nájde program a aktivity, na ktoré sa teší, pri ktorých na chorobu zabúda, ktoré mu prinášajú uspokojenie, novú energiu či motiváciu, určite dokáže náročnú liečbu zvládnuť ľahšie. Pri hľadaní takýchto aktivít ma zaujala ponuka Centra pomoci na webovej stránke LPR.


Prvý kontakt pri osobnej návšteve zanechal vo mne veľmi dobrý dojem - novozrekonštruovaná budova, tiché prostredie, na recepcii milá a ochotná recepčná, útulné a čisté priestory. Bez váhania som sa zaregistrovala. Z ponuky som si vybrala jazykový kurz angličtiny a rehabilitáciu, kde mi fyzioterapeut pomáha nielen s rekonvalescenciou po operácii, ale taktiež robí maximum pre zmiernenie bolesti mojich postihnutých kolenných kĺbov. V Centre mám možnosť zúčastňovať sa na rôznych akciách, možnosť spoznávať ľudí s rovnakým osudom. Pracuje tam kolektív milých, priateľských ľudí, a čo je najdôležitejšie, okrem možnosti vzdelávania, získavania cenných rád, informácií a psychickej pohody, sa tu vždy stretnem s ústretovosťou a pochopením... Odporúčam všetkým onkologickým pacientom.

(Lýdia B., 48 r., Bratislava)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára