pondelok 12. apríla 2010

Naše milé a krásne Centrum

Áno, my onkologickí pacienti máme nové, krásne Centrum. Jedným slovom, je to fantastická vec, a preto poklona všetkým, čo sa o to zaslúžili. Je to veľmi útulná budova na Brestovej ulici v Bratislave. Vchod je riešený aj pre imobilných pacientov. Už keď vojdete dnu, víta vás krásne vymaľovaný priestor, po ľavej strane strom života, na ktorom sú napísaní sponzori a na pravej strane recepcia, kde sedí milá a krásna slečna, ktorá vás obdarí milým úsmevom a poinformuje. V Centre je pomoc a rozptýlenie pre každého onkologického pacienta. Jedným slovom, keď ste v Centre, tak zabudnete na chorobu a sústredíte pozornosť len na milé a prospešné veci, ktoré sa vám tu ponúkajú.

Ja tam veľmi rada chodím, pretože ma veľmi zaujímajú kreatívne kurzy. Je tam toho veľmi veľa. Naša Janka, ktorú všetci takto familiárne voláme, nám robí program a zabezpečuje pre nás osobnosti, ktoré vytvárajú nádherné veci. My sme takí maličkí učni, lepšie povedané žiačikovia, ktorí sa snažia vytvoriť tie nádherné diela. Predstavte si, že mne manžel povedal, keď som prišla so svojím výtvorom domov: „Mamička, ani som nevedel, že ty si takýto talent.“ Aby ste boli v kurze, tak spomeniem len niekoľko vecí, ktoré som sa naučila v našom Centre robiť. Urobila som krásny adventný veniec, ktorý bol dlho ozdobou vianočných sviatkov. Tiež som vytvorila nádherné vianočné svietniky, ktorými som obšťastnila svoje priateľky a rodinu. Neskôr som sa naučila robiť krásne dozlata zdobené knihy ako dar k rôznym životným udalostiam, či narodeninám alebo sviatkom. Potom bola servítkovacia technika. Robili sa krásne kvetináče na kvety. Tam som však nebola, ale bola som na servítkovej technike, kde sme tvorili krásne obrázky. Síce som jeden obrázok pokazila, ale ten druhý sa mi vydaril. Dokonca som namiešala farby tak, že to vyzerá ako namaľovaný obraz.

Čo by ste na to povedali? Iste by sa vám to páčilo a mali by ste z toho radosť, lebo je to vaše dielo, váš výtvor. A takto by som mohla hovoriť ďalej a ďalej. Maľovanie veľkonočných vajíčok, veľkonočné výzdoby, maľovanie na sklo, na keramiku a veľa veľa ďalších nápadov. Je neuveriteľné, akú ma človek radosť, keď dokáže robiť takéto maličkosti. Samozrejme, sú tu aj iné činnosti, ako kozmetické poradenstvo, vlasové poradenstvo, odborné zdravotné prednášky, telesné cvičenie, angličtina, joga a ešte mnoho iných záujmových činností.

Treba poďakovať pani riaditeľke Centra, že sa s láskou stará o to naše Centrum a všetkým pracovníkom, ktorí nám, onkologickým pacientom, aj takýmto spôsobom pomáhajú zvládať naše náročné zdravotné stavy a psychické situácie.

(Venuša Bibi)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára