streda 7. apríla 2010

Jednoducho mať miesto, kde aspoň na chvíľu na chorobu zabudneme

Som onkologická pacientka s diagnózou C50 a o Centre pomoci som sa dozvedela, keď som na internete hľadala pomoc s vysvetlením výsledku CT vyšetrenia, ktoré som absolvovala a ktorému som nerozumela. Tak som sa dostala na stránku Ligy proti rakovine, kde som využila poradňu a našla informácie o Centre pomoci. To, čo som si prečítala, ma veľmi zaujalo. Išla som sa tam osobne pozrieť a následne som sa hneď zaregistrovala. Zistila som, že centrum pomoci ponúka jazykový kurz, jogu a pilates, iné rôzne kurzy a prednášky. Ja sama som už navštívila kurz s výučbou patchworku, kurz, kde som sa učila robiť vence na Veľkú noc a využívam aj pomoc fyzioterapeuta, ktorý mi pomáha s bolesťou kolena, ktorá ma už dlhšiu dobu trápi.

V Centre pomoci som sa zoznámila aj so ženami, s ktorými sa môžem porozprávať, lebo majú podobné problémy ako ja a vedia mi poradiť. Pre nás onkologických pacientov je veľmi dôležité, aby sme pozitívne mysleli, aby sme sa neuzatvárali do seba a aby sme mali miesto, kde sa môžeme poradiť, zacvičiť si, vzdelávať sa... jednoducho mať miesto, kde aspoň na chvíľu na chorobu zabudneme. A preto som rada, že som objavila „Centrum pomoci“, ktoré mi toto všetko poskytuje.


Eva K., 59 rokov, Bratislava

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára